logs archiveIRC Archive / Undernet / #gentoo / 2006 / February / 10 / 1
Dreadfull
wtf
timestamp
wtf why do i see the files from the install cd written one month in the future
oh no .. 8 months or something
theBear
Dreadfull, 'cos the clock was not set when you installed them ? or currently on your machine ?
maybe the dev's are on crack this week
Dreadfull
yes it was
tar: ./usr/lib/libpthread.a: time stamp 2005-10-20 08:24:47 is 21802254 s in the future
2005-10-20 ?!
system clock is set corectly
the problem is that i can't touch them .. read-only as .. cd
HeppyCat
(Action) hops in bear's lap
JC^Omega
how do I emerge a specific version?
and the masked stuff is where again I forgot... it's some file
thanks Ash*taka btw
pinkerton
/etc/portage
JC^Omega
ah
the second one
was what I was looking for
hrm
aparently gcc 4.0.2 is masked and not available for my distro
interesting
err architecture
thanks Ash*taka, pinkerton
pinkerton
word
Psych
*yawn*
         

HeppyCat
(Action) falls over
ever heard of mouth wash traumahound?
Psych
Can i ask the audience?
traumahound
wtf?
Psych
I didn't like it before.
HeppyCat
wuzzup traumahound
traumahound
selinux finally.
JC^Omega
hrm
(Action) plays with distcc
Psych
Hay lenox.
traumahound
still relabeling...
time to reboot
Gwydion-
ah, hmm, this box says its UTP
I gotta change that to TCP
err PST
I've coped the /usr/share/zoneinfo/US/Pacific file over /etc/localtime
but date still says
Thu Feb 9 23:06:05 UTC 2006
which is the correct time for that zone, but the wrong zone
fixed it... strange.
recopied the file.
hmmm
oh well... workin now...
HeppyCat
laates
traumahound
was it a symlink at first?
Psych
Hi yo~
Freman
sata 2 drives are backwards compatible arn't they?
Psych
only with you Freman
Agios
backwards compatible with what? sata 1?
Freman
yeh
IE: can I put a sata II drive on a sata I machine and have it work...
Agios
a quick search didn't reveal much other than most people won't see much improvement with SATA II over SATA I
zaei
ping
Agios
I did see a benchmark where they tested the two but never mentioned anything about the controller, only the HDD's
pong
         

zaei
Hmmmz.
Ping for cl#1: 1.03276s
With 50% packet loss.
a-evol
zaei: ever setup modsecurity.conf before?
zaei
a-evol: I've never even heard of it =)
a-evol
bah, nobody has :Z
Psych
lol l@@k its riddle_box
zaei
ping
AHHHH, that's better.
Ping for cl#1: 0.0089s
HeppyCat
(Action) pings zaei's booty
argh
i just got a goddamned $285 water bill
zaei
Ew =(
HeppyCat
yeah
just got it today
it is dated 1/12
and says past due after 2/10
zaei
Oh, that sucks =(
HeppyCat
has a previous balance of $200
i never got that bill
zaei
I've got this 1.2G file just laying in my home directory, and I have NO idea what it is.
HeppyCat
better burn it
and delete
hahaha
zaei
zsh: permission denied: ./music.raw
zsh: command not found: burn
theBear
sudo cat music.raw > /dev/dsp
zaei
There's an idea.
theBear
it sure is !
zaei
zsh: device or resource busy: /dev/dsp
HeppyCat
someone has been playng mp3s to disk instead to his sound card
zaei
zaei@arcanum:/home/zaei(1)% aplay music.raw
Nope, it's not music *earsfalloff*
HeppyCat
what the hell is an arcanum
zaei
It's a mystery, so says dictionary.com
HeppyCat
so, when debbie gibson does a song with a punk band, does that make it 'pop punk'?
theBear
try a different bitrate/encoding
HeppyCat
ah hah
theres your problem zaei
you've been casting spells in your computer room
Psych
n`|ost| ._.
HeppyCat
stop that
zaei
Man, I wish.
lenox
argh
so much homework
zaei
Musication!
lenox:
lenox
haei zaei
zaei
You wanna hear something funny?
lenox
logic express ftw
yeah, i do
zaei
I added ping code to my network stuff, so I could get an idea of lag...
And it was HORRIBLE!
lenox
woah
zaei
Like, 0.310s round trip!
lenox
well it was cool you added the ping code then!
zaei
I was like, that sucks!
lenox
and what were you pinging?
something on the lan? or localhost
zaei
localhost =0
lenox
ah beans!
zaei
Yeah!
So.
I went and I added a 0.001 second sleep statement to the server and client main loops...
Ping times dropped to 0.008s.
lenox
hah!
so they were running the code too hot and heavy?
zaei
Yep, starving each other I guess.
It's just silly how making it run slower makes it run faster =}
lenox
ah
yeah
zaei
Yay chefette
Psych
Good Morning chefette
chefette
hi guys!!
I'm back!!!!
zaei
FOREVER?!
chefette
I have internet again!
zaei
Woohoo!
Psych
I need tacos... i need them or i explode. that happens sometimes.
chefette
well... not forever that's an awful long time lol
zaei
=P
chefette
yum tacos sound wonderful
zaei
Mmmm, yes they do.
chefette
who's running to tacobell??
zaei
(Action) throws Psych at TacoBell
Psych
I can seeee myyy house from heeeerrreeeeee!
« prev 1 2 3 4 next »