logs archiveIRC Archive / Undernet / #asm / 2007 / January / 24 / 1
MrOlsen
good morning
dbtid
hi
MrOlsen
sup g money
dbtid
nothing
Ashe`
(Action) steals MrOlsen's daughters
(those twins)
(assuming I'm thinking of the right name)
MrOlsen
Ashe` yeah... so what's up? Talk to mark?
dbtid: oh.... i just fixed my linker issue so I'm quite excited
dbtid
that's cool
MrOlsen
yeah
now i can get back to porting gcc
Ashe`
How could I talk to people who're not here
         

MrOlsen
he is around
Ashe`
Where?
MrOlsen
email?
are there any liter compilers then gcc?
dbtid
tcc
MrOlsen
it's functional? last time i thought about it.. it was unusable
(Action) googles
wow last revision was 2 years ago
dbtid
beggars can't be choosers :P
tell TCA i said hi next time you talk to him
MrOlsen
ok
haven't spoke to him in some time?
I'm tryign to get him to come to my sons birthday today
dbtid
you live in the same area as he?
MrOlsen
no
he is on the other side of the country
but i'd fly him in
man tcc does -run
but i can't produce a useable executable
dbtid
bummer
MrOlsen
maybe it can
it just doesn't have a link
dbtid
i've used it and got it to work
MrOlsen
er
it can create object files... i thoguht it had a built in linker?
dbtid
dunno
MrOlsen
i will tinker with it
dbtid
you don't pay me enough to go download it and figure it out :)
MrOlsen
you should donate time to the ubix project
;)
dbtid
well, actually, i'm doing some side consulting right now
one project for real, and two more are in the "think about" stages.
MrOlsen
oh
wow
tcc almost works
dbtid
heh
         

tiocsti
tcc?
MrOlsen
yeah
gcc is just to big of a beast to port right now so I'm trying to use tcc
dbtid
port to?
ubix?
MrOlsen
yeah
i'm sure it would port flawlessly but i don't have time to read through the porting manual on how to reconfigure it
dbtid
gcc is a beast
MrOlsen
it is
tcc appears to be ported but it has fixed locations for things it looks for
but i did some quick hacks and it's running in ubix
well tcc -run source.c works
i get a segfault when i try to output
like tcc -o test -c test.c
I'm just excited i've gotten to this point ;)
dbtid
wow. you get excited easily.
Ashe`
Was about to say that
dbtid
does your wife mind?
Ashe`
< MrOlsen> I'm just excited seeing you saying you were about to say that
Eeewww
dbtid
(what a rude bastard i am!)
MrOlsen
dbtid: nah...
i do get excited easily.. but it was no ease task getting to this point
atleast 5 years and one lost TCA
dbtid
you've only been at it 1/2 hour
how hard could it be?
MrOlsen
lol
oh you mean the tcc bit yeah about 30min
well atleast if i can get it to compile my kernel then i wont need to compile the kernel on a remote machine
libc i think might be too involved for tcc to compile
it uses many gcc optimizations
so now that you've heard how action packed it is... you should donate some time
tiocsti
are you static only now?
MrOlsen
huh
tiocsti
or are you trying to get shared libs going too
MrOlsen
no i've supported shared libs for quite some time
since i think whenever tca went mia
2 years ago?
tiocsti
is the compiler using em? if so, that adds a bit of complexity in the backend
MrOlsen
i just don't know if tcc will compile my libc sources...
it will probably compile libc_old which was me implimenting functions by hand which sucked so i ported FreeBSD's libc over and fixed it to work so now i have a complete libc
tiocsti
hmm
MrOlsen
hmm?
tiocsti
wouldnt have been my first choice
MrOlsen
why?
don't like it?
ok
oops wrong window with that
Ashe`
Previous line being * MrOlsen licks you gently
MrOlsen
ha
Ashe`
(even if there was nothing gentle about it)
MrOlsen
is there something bad about the FreeBSD libc?
Ashe`
Hm no?
MrOlsen
tio thinks so :(
Ashe`
Still waiting to port my engine
MrOlsen
what engine?
Ashe`
The one I had ages ago
And still have
But then ubix doesn't work :o
You'd have a complete 3D windowing system :o
Oh well
MrOlsen
hmm
TCA used to head the windowing system portion
but he is no longer an Ubix developer
Ashe`
I know
MrOlsen
you can take over the windowing system
Ashe`
Nope, since I can't port it
MrOlsen
why not?
Ashe`
Need hardware acceleration
Don't need a libc or anything else though
Except maybe pthreads
But it can run singlethreaded
MrOlsen
well I sent TCA a harddrive image of ubix with a compiler in it.. maybe it will encourage him to come back on board
i will send him a few cases of Diet Dr. Pepper as well
Ashe`
Hm, non-diet == better
MrOlsen
he likes the diet kind
i am doing something weird...
Ashe`
I don't wanna know
MrOlsen
lol
not like that
tiocsti
he likes diet dr pepper?
as in, prefers the taste?
that's just twisted
dbtid
loves it
MrOlsen
he does love it
tiocsti
no wonder his plans for world domination are constantly foiled
he's drinking the wrong soft drink
MrOlsen
lol
he drinks it in multiple litres a day
maybe he figured if he drank regular he'd be fat
tiocsti
maybe
MrOlsen
my soft drink of choice is coke zero
tiocsti
ick
better than diet dr pepper atleast
MrOlsen
lol
tiocsti
i quite enjoy barqs
MrOlsen
i'm a bigger red bull fan
but at $60/gal
i try not to drink it all the time
tiocsti
i dont care for the taste of red bull
or its price
what is it, like 3oz cans
1 2 next »