logs archiveIRC Archive / Freenode / #centos / 2006 / August / 2 / 1
slowgo
hello the room anybody bored and wanna help point a noob to a solution?
Evolution
www.google.com?
range
========> Solution.
slowgo
lol
this is what i'm trying to do
mysql -u root -p < misc/database_structure_mysql/db_structure.sql
and this is what i get
Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)
range
mysql not running?
slowgo
yes its running
range
Socket not there?
slowgo
i think my problem might be xammp
range
xammp?
         

slowgo
*xampp
donavan
xampp?
range
xampp?
slowgo
formerly known as lammp
j0hn33y
yeah, i would say mysql ain't running
mmcgrath
slowgo: what does the following command print for output: grep socket /etc/my.cnf
j0hn33y
or the mysql.sock is some where else
range
LAMP as in "Linux, Apache, Most of our cool languages start with P, Postgresql"?
j0hn33y
Did you make any changes to /etc/my.cnf?
slowgo
yes @ range
range
rpm -q mysql-server, please
mmcgrath
range: pava, p++ and don't forget puby.
range
mmcgrath: And phell
slowgo
mysql-server-4.1.20-1.RHEL4.1
@ range ^^^
j0hn33y
service mysql status
Evolution
slowgo: if you're using xammp, that has a whole seperate process from centos packages
and we can't support their junk
slowgo
i understand
Evolution
range: he's mixing problems. he's got our package installed, but probably has stuff in /opt/xammp as well.
or wherever in /opt xammp installs
slowgo
yes i do
Evolution
slowgo: you're combining overlapping programs, which is a bad thing.
         

puzzled
hi
donavan
yup
slowgo
i know ... :(
Evolution
if you'd like us to help, toss the xammp stuff
if you want to use xammp, ask them for help
slowgo
its gone as we speak
nope ..i like centos and this is where i stay
just a error in judgement was all :)
i'm just lousy at compling from source
Evolution
no need. we've built and mostly configured it all for you.
yum install php-mysql mysql-server
service httpd (re)start
and you're all set
slowgo
(Action) hides his head in shame
soooo simple when you guys talk about it
thanx
Evolution
hehehe
xammp is useful for windows boxen (for clueless people who insist on windows servers)
and that's about it.
slowgo
yea
Evolution
beyond that every decent distro on the planet will provide you better functionality with easy startup scripts
slowgo
i'm trying to learn all command line ...no gui
Evolution
that's by far the best way
slowgo
its also the slowest for an old dog like me who knows jack about pc's much less unix
hence the nic :)
but its fun
donavan
slowgo: you'll fit in well around here
slowgo
ty donavan
pony
Hi
donavan
(Action) cracks pony with a whip
pony
(Action) pricks her ears
(Action) pins her ears back
donavan
Evolution: ping, you can get a pony
range
A pony!
donavan
I'd be scared of a bot learning anything from this
I'd be scared of a bot learning anything from this roo
I'd be scared of a bot learning anything from this roo
I'd be scared of a bot learning anything from this room
slowgo
lol
Evolution
allow me.
donavan
crappy gcj seems to have been the problme
pony
(Action) paws at the ground menacingly
Evolution
hmmm, interesting.
donavan
hahaha onKick
I'd be scared of a bot learning anything from this room
Evolution
hehehe
donavan
there is no onPart action (yet)
Evolution
haha
pony
Hi
donavan
I'd be scared of a bot learning anything from this room
I'd be scared of a bot learning anything from this channel
pony
(Action) pony doesn't like joobie any more!!!
donavan
I want a pony
pony
donavan your pony: http://tinyurl.com/ms4yy
range
pony?
donavan
pony is lost?
pony
Hi
donavan
maybe that bad Evolution was sneaky
Evolution: run your script on the pony now
slowgo
mysqld = mysql ?
Evolution
the server, yes.
donavan: one moment
pony
(Action) pony doesn't like Evolution any more!!!
Evolution
donavan: pony is a bit redundant there.
I have to admit, I do like the stealth op this script allows for.
pony
Hi
donavan
what do you mean stealth?
hi pony
pony
(Action) looks over
Evolution
donavan: it takes 1 second to op, punt, and deop.
donavan
ahhh, was gonna say, I see you op'ing
pony
(Action) doesn't like Evolution any more!!!
Evolution
hehehe
jsoft
How do I stop centos from locking up so much when I do heavy IO stuff? Its stupid sh*t
eg, untarring a .tgz file makes the system go ppppphhhhht
Evolution
jsoft: unscrew whatever you screwed up.
jsoft
I screwed up nothing.
This is just the default centos being a slow bastard when it comes to IO
Evolution
I've only had that issue once. and it was due to me using an amazingly sh*tty raid controller
(Action) spits on promise
jsoft
Yeah Im not using a raid controller... Im using software raid 1 though.
Evolution
......
jsoft
Ive noticed the same behaviour on single HDD machines though.
smooge
RAID-1 is going to be slow on writes. Some SATA controllers are going to be slow
add the two together
jsoft
Its not so much the slow im concerned about, its the inability to do anything else under IO load.
Evolution
jsoft: that's hardware related usually.
jsoft
:/
Why then on the same hardware does bsd perform fine?
smooge
no idea.. what is the hardware
jsoft
Ive noticed this same thing on many different machines. It just seems to suck when doing IO.
Evolution
jsoft: then tune it.
jsoft
Its a Dual core 3800+, 2gb ram and two 250M sata drives
erm, 250G sata drives
lol
orlock
i have the same setup, and it seems ok
jsoft: what kernel?
i was getting lockups on 2.6.9-34
jsoft
orlock: whatever the latest 4.3 one is
2.6.9-34.0.2.ELsmp
lol
Evolution
jsoft: quit being a user and start being an admin.
"whatever the latest 4.3 one is" -> calls the support desks take
jsoft
Thats nice. If I could Id not be using linux to start with.
Evolution
jsoft: that kernel has a known issue with heavy load conditions where it swaps.
jsoft
Had another drama with this same system, a big in the kernel... made the clock go WAY too fast :)
Evolution
use the -39.0.2 kernel from the dev repository
this was covered on the mailing list for a while
jsoft
swaps? even when there is plenty of ram free?
Evolution
jsoft: that's why it's called a bug, and why you should read the mailing list :-P
jsoft
damn it, this is the sort of sh*t that pisses me off with linux. 'use the latest untested developent kernel for a fix to your supposedly stable kernel!'
Yeah..
« prev 1 2 3 4 5 6 7 8 next »